מרכז שקוף, מבוא חורון טל. 08-9739000 דוא”ל [email protected]

  • EN
> מאמרים > השם יתברך, הנני מוכן ומזומן לכל מה שתביא לי!

השם יתברך, הנני מוכן ומזומן לכל מה שתביא לי!

ד"ר אהרן אלון | כ״ג בכסלו ה׳תשע״ט

[ad_slid
התחברות

בואו להתחבר

ולהתעדכן על ארועים בשקוף ולקבל
מידי שבוע ניוזלטר והעלון.



היום הכול הולך מהר.

נוסעים לאומן או לאירופה בשעות ספורות בלבד.

בכל רגע אפשר לדבר עם מישהו בטלפון, לא משנה כמה הוא רחוק.

אוכל מתחמם מהר.

הזמנות מגיעות מהאינטרנט מהר.

הכול קורה כאן ועכשיו,

רק צריכים להגיד וזה קורה.

ואולם יש גם דברים שהולכים נורא לאט.

מחכים לשידוך שנים…

מחכים לילדים שנים…

מחכים לשלום בית שניים…

מחכים לפרנסה, בעצם לכל דבר חשוב ממתינים זמן רב.

מי שפעם מצא את עצמו ממתין לאחד מהדברים האלו או אפילו רק המתין במשרד הפנים, יודע שהמתנה היא משהו שמעלה לא מעט רגשות.

פתאום אפשר לחוות כעס גדול, מלא תסכול, עצבים, וגם הרגשה של קטנות…

ונשאלת השאלה:

למה? למה קשה כל כך להמתין?

וחשוב לא פחות – מה רצון השם מאיתנו ברגעים אלו? ולמה הוא מעמיד אותנו בניסיונות כאלו?

 

רבי נחמן מתחיל לפרש את נושא ההמתנה בתורה המפורסמת שלו “קרא את יהושע” (ליקוטי מוהר”ן, תורה ו): “כשבא לטהר את עצמו ולעשות תשובה, אז הוא בבחינת ‘אהיה’, הינו שיהיה לו הויה בעולם, הינו ‘אנא זמין למהוי’, וזה בחינת כתר, כי כתר לשון המתנה, בחינת תשובה”.

 

כדי לעשות תשובה ולחזור להשם ולדרכיו, מנסה להסביר לנו רבנו, יש צורך להיות מוכן ולקבל כיוון מהשם.

להגיד ‘הנני מוכן ומזומן לכל מה שתביא לי, וגם אני חייב לקבל שאיני יודע מה תבקש ממני אבל אני מוכן לכל תרחיש’.

ברגע שאקבל את העובדה, שאני לא יודע איך זה יראה ואיך זה יקרה אבל אני מוכן, אני יכול לזכות לתשובה.

 מדוע זה חשוב כל כך?

כי אם אני יודע ואני מוביל ואני מושל – אני בעצם מוציא את השם מהתמונה…

אם אני מתעקש לעשות ולהוביל אף על פי שאני מתפלל אליו – אני בעצם מנסה להפוך את השם לכלי שרת שלי…

אם, לדוגמה, אני רוצה פרנסה ואני מתאמץ ועושה הכול כדי להגיע לזה – שולח קורות חיים, דופק על דלתות, עושה את הכול, ואפילו מכוון על זה בתפילה שלי – מה בעצם אני עושה?

האם אני נותן להשם להוביל את המהלך אן שאני מגייס אותו לצרכים שלי?

איך אדע?

על ידי המְתנה!

אם אני מסכים להמתין במקום שאינני מצליח – אני מודה שרק השם יכול להביא את הישועה.

ואולם אם אני דוחף ולא מסכים להמתין – אפה נשאר מקום להשם בתוכנית שלי?!

רבי נחמן מביא רעיון זה גם בתורה אחרת: “צריך להמשיך אמונה לתוך ברכת השכל, כי אין לסמוך על השכל בעצמו כידוע… ובפנימיות ברכאן, שהוא דקות הברכאן, נתברך מהם המסדר והמישב את השכל, שהיא בחינת כתר, בחינת ‘ואהיה עמך ואברכך’. כתר הוא לשון המתנה, כמו שכתוב ‘כתר לי זעיר’, כי כששואלין את האדם איזהו שכל, אומר: ‘המתן עד שאתישב’, וגם שם צריך אמונה” (שם, תורה כד).

השכל שלנו חייב להיות מבוטל לאמונה בהשם יתברך.

“ואהיה עמך ואברכך” – זהו הסדר הנכון בכל דבר.

אם השם איתי עימי ואצלי, אני זכאי לברכה שלו, אני כלי לקבל שפע.

לא להפך.

אף כאשר מדובר בדברים שכליים לגמרי, ברורים וחד משמעיים – גם לגביהם, המתן, הקשב וראה מה השם מנחה אותך להגיד וכיצד הוא מורה לך לפעול.

זה קריטי להבין, שכל דיבור ומעשה שלנו, במיוחד אם אנחנו רוצים להצליח בהם – חייבים לבוא רק מהשם ולא חס ושלום מהשכל הקטן שלנו. גאון ככל שיהיה.

אז בפעם הבא שאתה רוצה משהו חשוב, או שרוצים ממך דבר – זכור את הכלל של רבנו: המתן!

המתן לכוח של השם להוביל אותך לטוב, כי הוא יכול לעשות זאת טוב יותר מכל אחד אחר. גם – יותר ממך…

היום הכול הולך מהר.
נוסעים לאירופה בשעות ספורות בלבד.
בכל רגע אפשר לדבר עם מישהו בטלפון, לא משנה כמה הוא רחוק.
אוכל מתחמם מהר.
הזמנות מגיעות מהאינטרנט מהר.
הכול קורה כאן ועכשיו,
רק צריכים להגיד וזה קורה.
ואולם יש גם דברים שהולכים נורא לאט.
מחכים לשידוך שנים...
מחכים לילדים שנים...
מחכים לשלום בית שניים...
מחכים לפרנסה, בעצם לכל דבר חשוב ממתינים זמן רב.
מי שפעם מצא את עצמו ממתין לאחד מהדברים האלו או אפילו רק המתין במשרד הפנים, יודע שהמתנה היא משהו שמעלה לא מעט רגשות.

תגובות | 7

האימייל לא יוצג באתר.

מתוכן המאמר מצטייר שהכוונה בתפילה לפרנסה זה כמו לדחוק את השעה, ועדיף להמתין, אם זו כוונתכם נראה שר’ נתן לא כמוכם שאומר שאם האדם לא מקבל מה שרוצה אז אחד מהשניים או שלא התפללתם על זה או שלא התפללתם מספיק

אודי

זה באמת נפלא לחשוב על זה. אך בפועל שייש תסכול עמוק עמוק. לא עוזר רק להמתין מהסוג של להרדם עד שתגיע הישועה, אלא צריך לקבל החלטות ולהאמין בהם ובעצמי

יש

.יפה מאוד. אם כך אין צורך לבכות הרבה בתפילה וכביכול להכריח את ה’ מה לעשות. רק לבקש בנחת ולהמתין באמונה שלימה שה’ ישמע ויעשה את הטוב

בת שבע זכריה פתאל 4

חזק ביותר! אהבתי מאד.

יוחנן דנחי

אמת ויציב , לימוד עצום

שלום פולק

אמת ויציב – הגעת לנקודה הכי עמוקה, מצד אחד להשקיע ולהתאמץ, וגם להתפלל לה’ בלבו ובנפשו, ומנגד גם להיות במצב שקטה ורגוע, בביטול ובהכנעה לה’, בלי שום דעה ועמדה בהתוצאות – אתה כבר לא מותיר אף חוט השערה לה”אגו” – תרחם בבקשה

משה

אמת נפלא , לאודי, אפשר להרבות בתפילה בלי לדחוק את השעה..

מאיר

התחברות

בואו להתחבר

ולהתעדכן על ארועים בשקוף ולקבל
מידי שבוע ניוזלטר והעלון.